ATC TWENTE 60 JAAR

ATC TWENTE BESTAAT 60 JAAR.

Dit moet gevierd worden, dus laat u verrassen op ZATERDAG 16 SEPTEMBER 2017.
Wilt u dit heugdelijk jubileum met ons vieren, hou deze dag dan vrij.

Wegens te weinig animo voor de dagactiviteit hebben we besloten dat deze NIET plaats zal vinden.

De feestavond gaat wel door.
Als u zich hiervoor heeft aangemeld, bent u om 16.00 uur hartelijk welkom bij de Marke te Wierden.

KOMENDE LEZING: GEWICHT HEFFEN PROFESSIONEEL

De eerstvolgende lezing is op DINSDAG 10 OKTOBER.

Dirk Hoitink is technisch adviseur en trainer voor Diesel en LPG trucks bij de firma Motrac. Hij zal er een boeiende avond van maken.

De firma MOTRAC is leverancier van het merk LINDE. De reeks machines loopt uiteen van handpalletwagens tot zware heftrucks, maar ook andere logistieke voertuigen zoals elektrische platformwagens.

Voor verdere details zie onze AGENDA, waar tevens de uitnodiging online staat.

VERSLAG BEDRIJFSBEZOEK "ZOMER GROEP"

Maandag 12 december 2016 waren we bij ZOMER GROEP op bedrijfsbezoek. Hier houdt men zich bezig met het reviseren en optimaliseren van verbrandingsmotoren. Daarnaast houdt het bedrijf zich ook bezig met Motoren techniek, Race engines en Motorsport.

Ondanks de grote opkomst verliep alles voorspoedig, ontvangst met koffie en cake, dan met z’n allen richting werkplaats waar de geschiedenis en de werkzaamheden van het bedrijf werden gepresenteerd.

Introductie op de Risico inventarisatie en evaluatie (RI&E)

Veel ondernemers zien op tegen de Risico Inventarisatie en - Evaluatie (RI&E). Vaak omdat ze eigenlijk niet goed weten wat het is en hoe ze er aan moeten beginnen.

Om ondernemers te overtuigen van het nut van de RI&E en hen op gang te helpen ontwikkelde het Steunpunt RI&E instrumenten een korte introductie film. “De RI&E moet (even) gebeuren is niet al te moeilijk is en levert wél wat op” is de boodschap van de film.

VERSLAG SKF

Donderdag 21 juni was Dolph Amsing van SKF onze gastlezer.
Bij het horen van SKF gaat de gedachte van het automotive direct uit naar lagering. Daar ging deze avond dus NIET over. Het hoofdthema was de SKF “Platform technologie “.
Niet iedereen zal met deze term meteen weten wat hiermee bedoeld wordt.

U OOK NIET ????

VERSLAG VERLICHTINGS-INNOVATIES PHILIPS LUMILEDS

DINSDAG 10 mei 2016 was Thomas Draaisma voor ons aanwezig om de lezing te verzorgen. We hebben de lezing onder de kop PHILIPS afgegeven, Thomas legt ons uit dat dit echter niet zo is. De afdeling LUMILEDS is afgescheiden van het PHILIPS, nu verantwoordelijk voor de fabricage en verkoop van eigen producten.

IN ONS ARCHIEF & FOTOARCHIEF KUNT U HET VERSLAG NALEZEN