ATC bedrijfsbezoek Anglo Belgian Corporation

De ATC- leden kregen na een hartelijke verwelkoming een technische uiteenzetting waarin geschiedenis, technologie en hedendaagse producten aan bod kwamen. Daarna startten we onder begeleiding van een medewerker met jaren dienst met de effectieve rondgang. Het was prachtig om te zien, hoe onze ATC- techneuten alle mogelijke stappen van het productieproces konden ervaren. We konden alles bekijken en een vraag aan de arbeiders werd met een glimlach en vakkundig beantwoord. Met een gemoedelijke babbel in het museum werden de laatste vragen beantwoord.

Annulatie ATC lezing STC Europe

Beste ATC-leden,

Jammer genoeg moeten we u melden dat het bedrijfsbezoek bij STC komende vrijdag 19 mei, niet kan doorgaan.

Maar uitstel is geen afstel. Een nieuwe datum kon echter nog niet vastgelegd worden, waarvoor onze excuses!
We brengen u op de hoogte van zodra we een nieuwe datum hebben.

Met vriendelijke groeten,
Namens het bestuur van ATC

Algemene Leden Vergadering te Apeldoorn

Op zaterdag 20 mei 2017 zal door de ATC- afdeling ATC Apeldoorn de jaarlijkse Algemene Leden Vergadering georganiseerd worden.

Elke afdeling kan met 3 leden en zijn respectievelijke voorzitter deze vergadering bijwonen. Mocht u interesse hebben dan kan u via onze website http://www.atc-belgium.be/ uw kandidatuur stellen. Graag vermelden afdeling Vlaanderen of afdeling Antwerpen. Het afdelingsbestuur zal dan in eer en geweten een keuze moeten maken wie de afdeling het best kan vertegenwoordigen.

Lumileds Philips Aken

Zeer boeiende en leerrijke dag bij Lumileds in Aken!
Uiteenzetting over huidige en toekomstige technologie van de autoverlichting.
Bezoek aan het labo met een praktische demo. Duidelijke verschillen tussen H7, Xenon en LED.
Bezoek aan de productie: hier konden we het proces van grondstoffen tot afgewerkte lamp volgen, met vele tussentijdse kwaliteitscontroles door mens en computer.

Bedrijfsbezoek Continental Hannover

Een super bedrijfsbezoek!
Een hartelijke ontvangst en hoogstaande technologische informatie.

Een interessante "to the point" lezing gevolgd door een boeiend bezoek aan de productie waar we alles van zeer nabij konden volgen.
Ook de rondleiding in de R&D afdeling was top! We vielen van de ene verbazing in de andere.

Als afsluiter kregen we een vooruitblik van wat er nog op ons afkomt in de wereld van de aandrijfriemen.
Vorige week internationaal voorgesteld, gisteren door de top-mensen van R&D verduidelijkt aan de ATC-leden.

Statutaire vergadering

Vrijdag 26 februari 2016 20u00
Zaal de Cluyse
Kerkhofblommestr 1
2170 Merksem

Statutaire vergadering aangaande het reilen en zeilen van onze vereniging.
Aansluitend hebben we een boeiende uiteenzetting door de BFOV.
Dit is de Belgische Federatie voor Oude Voertuigen.
Zij komen hun huidige activiteiten toelichten en geven ons verduidelijking van de huidige (toekomstige) wetgeving.

Chiptuning van moderne dieselmotoren met demo op de vermogen testbank.

Op vrijdag 23 januari gaan we op bedrijfsbezoek bij :

Bull Power

Zaakvoerder Koen Perneel zal ons een uiteenzetting geven aangaande
chiptuning van moderne dieselmotoren.
Als afsluiter krijgen we een demonstratie op de nieuwe vermogen testbank.

Inschrijven noodzakelijk