AMT nieuws

Abonneren op feed AMT nieuws

URL: http://www.amt.nl/

Bijgewerkt: 11 uur 52 min geleden

Auto’s duurder door WLTP-test, hoe zit dat?

Onrust tot in het parlement, meteen al begin januari, in verband met de autoprijzen. Want schokkend verhaal in De Telegraaf, door invoering van de WLTP-test worden nieuwe auto’s tot wel vijftien mille duurder! Kamerleden denken vast aan hun volgende (dienst)auto en stellen vragen. Dit kan niet de bedoeling zijn! Wij vragen ons eerst af: waar komt de prijsstijging nou precies vandaan?

Auto Prof – AMT Live: Bandenklachten, hoe ga je hier mee om?

Michiel van Koeverden is Area Manager bij Apollo Vredestein. Zijn afdeling biedt technische ondersteuning aan de verkooporganisatie in Europa, zoals technische klachtenafhandeling, producttraining en wet- en regelgeving. In zijn Kennissessie toont hij middels praktijkvoorbeelden hoe bandenklachten ontstaan en hoe je de klant juist informeert én helpt.

Auto Prof – AMT Live: Een lastige klant in je werkplaats, wat nu?

Tijdens Auto Prof – AMT Live kun je kiezen uit 20 kennissessies waarvan vijf in het AMT-theater. Hier volg je kennissessies als: Haal meer uit TI-websites, Bandenklachten, hoe ga je hier mee om? en Hoe zet je Social Media in? Ronald Dingerdis legt je uit hoe je het best met ontevreden klanten om kunt gaan.

Airbagbank krijgt nieuwe eigenaren

Airbagbank, leverancier van airbagsystemen, is overgenomen door werknemers Niels Ermers en Martijn Gerrits. Voormalig eigenaar Erwin van Dooren gaat zich samen met Jeroen Meeuwssen richten op Genius Airbagrecycling. Genius en Airbagbank blijven ook in de toekomst samenwerken.

Auto Prof – AMT Live: Hoe zet je social media succesvol in?

Tijdens Auto Prof – AMT Live kun je kiezen uit 20 kennissessies waarvan vijf in het AMT-theater. Hier volg je kennissessies als: Haal meer uit TI-websites, Bandenklachten, hoe ga je hier mee om? en Hoe zet je Social Media in? Jeroen van den Broek belicht kort de diverse (sociale) mediakanalen en belicht de status in de branche.

iGarage lanceert app voor auto-onderhoud

iGarage, een online platform voor auto-onderhoud voor autobezitters en autobedrijven, lanceert een vernieuwde versie. Daarbij komt het meteen met een app voor autobezitters. Met die app wordt inzichtelijk gemaakt wanneer de auto aan welk onderhoud toe is, en bij welk garagebedrijf in de buurt de autobezitter terecht kan.

Auto Prof – AMT Live: Welke kennis kom jij tanken?

De Auto Prof biedt al jaren een flinke beursvloer met veel standhouders die hun laatste innovaties, producten of diensten laten zien. Ook vinden op kleine schaal soms kennissessies plaats. AMT Live daarentegen is sinds 2012 een kennisevenement waar het draait om de kennissessies, demonstraties en leren van elkaar. Wat kun jij leren op de eerste Auto Prof – AMT Live? Heel veel! Lees maar mee.

Auto Prof – AMT Live: Garantie, slijtage of producteigenschap?

Tijdens Auto Prof – AMT Live kun je kiezen uit 20 kennissessies waarvan vijf in het AMT-theater. Hier volg je kennissessies als: Haal meer uit TI-websites, Bandenklachten, hoe ga je hier mee om? en Hoe zet je Social Media in? Marcel Zuidgeest praat je bij over schades en garantiekwesties.

Duitse APK wordt strenger voor dieseluitlaatgassen, volgt de Nederlandse?

De Duitse Abgas Untersuchung wordt strenger voor roetende diesels. Wat er verandert? Sinds 1 januari moet er daar weer aan de uitlaat gemeten worden, volgend jaar gaan de maximaal toegestane K-waardes omlaag en in 2021 gaan de Duitsers het aantal deeltjes in het dieseluitlaatgas meten. Volgt onze APK?

‘Volkswagen verkocht meer auto’s dan Toyota in 2017′

Volkswagen is Toyota in 2017 waarschijnlijk de baas gebleven als het gaat om het verkopen van de meeste auto’s. Volgens het blad Bild am Sonntag heeft het Duitse autoconcern rond de 10,7 miljoen wagens aan de man gebracht. Dat is meer dan de meest recente verkoopprognose bij Toyota.

Renault-Nissan steekt geld in start-ups

De alliantie van automakers Renault, Nissan en Mitsubishi gaat investeren in technologiestart-ups die zich met mobiliteit bezighouden. Daar trekken de drie bedrijven 200 miljoen dollar voor uit, hoorde persbureau Reuters van drie anonieme bronnen.

‘Autofabrikanten moeten fuseren tegen Google’

Autofabrikanten zullen moeten fuseren als ze straks willen concurreren met techgiganten als Google en Apple. Die werken aan zelfrijdende auto’s en hebben daar veel meer geld voor in kas. Daardoor is een nieuwe fusiegolf in de autobranche op komst, voorspelt accountants- en adviesfirma KPMG.

Takata roept weer miljoenen airbags terug in VS

De geplaagde Japanse airbagmaker Takata heeft in de Verenigde Staten weer een grote terugroepactie aangekondigd. In totaal 3,3 miljoen airbags uit auto’s van uiteenlopende merken moeten terug naar de garage.

Bosal doet trekhakendivisie van de hand

Bosal verkoopt zijn trekhakendivisie aan de Amerikaanse investeerder TowerBrook. De Belgisch-Nederlandse maker van onder meer uitlaten en katalysatoren levert daarmee een flink deel van zijn omzet in, maar denkt zo wel de weg naar boven terug te kunnen vinden.

DiagnosES exclusief importeur Autologic diagnoseapparatuur

DiagnosES is de nieuwe exclusieve importeur van Autologic voertuig-diagnoseapparatuur in Nederland. DiagnosES is met directe ingang verantwoordelijk voor de verkoop, aftersales én technische ondersteuning van Autologic hard- en software.