Symposia
Regelmatig organiseert het Dagelijks bestuur van de vereniging seminars of symposia die gratis toegankelijk zijn voor leden van alle afdelingen.Deze bijeenkomsten worden georganiseerd in nauwe samenwerking met Vakmedianet,  brancheorganisaties en opleidingsinstituten.

ATC Trofee
Om het jaar wordt aan een persoon die zich naar de mening van een deskundige jury zeer verdienstelijk heeft gemaakt voor de automobielbranche in het algemeen en de overdracht van autotechnische kennis in het bijzonder, een trofee uitgereikt.

In 2009 was dit Technisch Trainer Peter van Casteren van Louwman en Parqui.

En in 2011??

APK-procesmanager Hens Peeters Weem wint ATC-Trofee!

Woensdag 30 maart 2011, het Technisch Theater op de AutovakRAI. Wie wordt de opvolger van Toyota-trainer Peter van Casteren? Wie wint de felbegeerde ATC-Trofee? ATC-voorzitter Nico Tol laat het theater niet langer in spanning: “Winnaar van de ATC-Trofee 2011 is…. Hens Peeters Weem!”

HelikopterviewApplaus, gelukwensen en felicitaties. Met Peeters Weem, APK-procesmanager bij de RDW, heeft de ATC-Trofee een fantastische winnaar. ATC-voorzitter Nico Tol legt uit waarom: “Hens Peeters Weem verdient de trofee vanwege zijn bijzondere manier van werken. Hij is de drijvende kracht achter de begeleiding, ondersteuning en herontwikkeling van APK-processen”.

Nog meer complimenten: “Zijn gave om via een helikopterview een goed overzicht te geven van belangrijke APK-ontwikkelingen, maken hem bijzonder in de autotechnische wereld. Hens is op alle fronten betrokken bij de APK, ook via het SO-APK, waarin het APK-Platform van de ATC vertegenwoordigd is. Hij heeft grote verdiensten in de modernisering van de APK”.

Betrokken bij APK-keurmeester

En Peeters Weem’s hart ligt op de werkvloer: “Door zijn belangrijke positie in de RDW-organisatie lijkt hij moeilijk toegankelijk voor mensen op de werkvloer. Maar wie hem heeft meegemaakt, weet beter. Hij is juist erg betrokken bij de APK-keurmeesters en staat open voor hun inbreng. Ook heeft hij ervoor gezorgd dat de ATC, als spreekbuis van de APK-keurmeesters, in tal van APK-commissies de stem van de APK-keurmeester kan laten horen. Zo wordt de deskundigheid uit de praktijk benut voor het optimaliseren van de regelgeving”.

Terechte winnaar

Kortom, bij Peeters Weem is de toekomst van de APK in goede handen. Dat maakt hem tot een meer dan waardige winnaar van de belangrijke ATC-prijs. Hens, gefeliciteerd!

Erwin den Hoed (Redactie AMT)

De trofee is aan de volgende personen uitgereikt:

Jaar   Naam  Organisatie
1987  H. Eichenhorn IINNOVAM